Fatih Sultan Mehmed Han

Fatih Sultan Mehmed Han

üstad

üstad
MUHASEBE Ben artık ne şairim, ne fıkra muharriri! Sadece, beyni zonk zonk sızlayanlardan biri! Bakmayın tozduğuma meşhur Bâbıâlide! Bulmuşum rahatımı ben de bir tesellide. Fikrin ne fahişesi oldum, ne zamparası! Bir vicdanın, bilemem, kaçtır hava parası? Evet, kafam çatlıyor, gûya ulvî hastalık; Bendedir, duymadığı dertlerle kalabalık. Büyük meydana düştüm, uçtu fildişi kulem; Milyonlarca ayağın altında kaldı kellem. Üstün çile, dev gibi geldi çattı birden! Tos!!! Sen cüce sanatkârlık, sana büsbütün paydos! Cemiyet, ah cemiyet, yok edilen ruhiyle; Ve cemiyet, cemiyet, yok edilen güruhiyle... Çok var ki, bu hınç bende fikirdir, fikirse hınç! Genç adam, al silâhı; iman tılsımlı kılınç! İşte bütün meselem, her meselenin başı, Ben bir genç arıyorum, gençlikle köprübaşı! Tırnağı, en yırtıcı hayvanın pençesinden, Daha keskin eliyle, başını ensesinden, Ayırıp o genç adam, uzansa yatağına; Yerleştirse başını, iki diz kapağına; Soruverse: Ben neyim ve bu hal neyin nesi? Yetiş, yetiş, hey sonsuz varlık muhasebesi! Dışımda bir dünya var, zıpzıp gibi küçülen, İçimde homurtular, inanma diye gülen... İnanmıyorum, bana öğretilen tarihe! Sebep ne, mezardansa bu hayatı tercihe? Üç katlı ahşap evin her katı ayrı âlem! Üst kat: Elinde tespih, ağlıyor babaannem, Orta kat: (Mavs) oynayan annem ve âşıkları, Alt kat: Kızkardeşimin (Tamtam) da çığlıkları; Bir kurtlu peynir gibi, ortasından kestiğim; Buyrun ve maktaından seyredin, işte evim! Bu ne hazin ağaçtır, bütün ufkumu tutmuş! Kökü iffet, dalları taklit, meyvesi fuhuş... Rahminde cemiyetin, ben doğum sancısıyım! Mukaddes emanetin dönmez dâvacısıyım! Zamanı kokutanlar mürteci diyor bana; Yükseldik sanıyorlar, alçaldıkça tabana. Zaman, korkunç daire; ilk ve son nokta nerde? Bazı geriden gelen, yüzbin devir ilerde! Yeter senden çektiğim, ey tersi dönmüş ahmak! Bir saman kağıdından, bütün iş kopya almak; Ve sonra kelimeler; kutlu, mutlu, ulusal. Mavalları bastırdı devrim isimli masal. Yeni çirkine mahkûm, eskisi güzellerin; Allah kuluna hâkim, kulları heykellerin! Buluştururlar bizi, elbet bir gün hesapta; Lafını çok dinledik, şimdi iş inkılâpta! Bekleyin, görecektir, duranlar yürüyeni! Sabredin, gelecektir, solmaz, pörsümez Yeni! Karayel, bir kıvılcım; simsiyah oldu ocak! Gün doğmakta, anneler ne zaman doğuracak? 1947

10 Mart 2010 Çarşamba

Uşşak Şarkılar


Uşşak Şarkılar
AKŞAM OLDU HÜZÜNLENDİM
Akşam oldu hüzünlendim ben yine
Hasret kaldım gözlerinin rengine
Gel mehtabım gel sevgilim gel yine
Hasret kaldım gözlerinin rengine

ALİŞİMİN KAŞLARI KARE
Alişimin kaşları kare/Sen açtın sineme yare
Bulamadım derdime çare aman
Görmedin mi ah civan Alişimi Tuna boyunda

Evleri var hane hane/Benleri var tane tane
Saramadım kane kane aman
Görmedin mi ah civan Alişimi Tuna boyunda

HAYDAR HAYDAR
Ben melanet hırkasını kendim giydim eğnime
Ar u namus şişesini taşa çaldım kime ne
Ah Haydar Haydar taşa çaldım kime ne

Gah çıkarım gökyüzüne seyrederim alemi
Gah inerim yeryüzüne seyreder alem beni
Ah Haydar Haydar seyreder alem beni

Gah giderim medreseye hu çekerim Hak için
Gah giderim meyhaneye dem çekerim aşk için
Ah Haydar Haydar dem çekerim aşk için

Sofular haram demişler bu aşkın şarabına
Ben doldurur ben içerim günah benim kime ne
Ah Haydar Haydar dem günah benim kime ne

Nesimi’ye sormuşlar yarin ile hoş musun
Hoş olayım olmayayım oyar benim kime ne
Ah Haydar Haydar oyar benim kime ne

BİR TATLI TEBESSÜMÜN
Bir tatlı tebessümün bin vuslata bedeldir
Gözlerin(3) hayat verir aşkın ise eceldir
İnan sevgilim sana benden başkası eldir
Gözlerin(3) hayat verir aşkın ise eceldir

BU AKŞAM GÜN BATARKEN GEL
Bu akşam gün batarken gel
Sakın geç kalma erken gel
Tahammül kalmadı artık
Sakın geç kalma erken gel

Cefa etme bana mahım
Sonra tutar seni ahım
Üzme beni şivekarım
Sakın geç kalma erken gel


DERELER ÇAĞLAR OLDU
Dereler çağlar oldu /Gözlerim ağlar oldu
Bir yare gönül verdim /Meskenim dağlar oldu
Yaktın yandırdın beni zalim aldattın beni

Ağlarım yandığıma/Yanarım kandığıma
Dağlar taşlar dayanmaz/Benim dayandığıma
Yaktın yandırdın beni zalim aldattın beni

DAĞLAR DAĞLAR
Ellerimle büyüttüğüm
Solar iken dirilttiğim
Çiçeğimi kopardın sen ellere verdin
Dağlar dağlar kurban olam yol ver geçem
Sevdiğimi son bir olsun yakından görem

Kuşlar döndü güller soldu
Yüce dağlar duman oldu
Belli ki gittiğin yerden kara haber var
Dağlar dağlar kurban olam yol ver geçem
Sevdiğimi son bir olsun yakından görem

FINDIKLI BİZİM YOLUMUZ
Fındıklı bizim yolumuz eşim aman aman
Hovarda hovarda çıktı da soyumuz
Bu bizim eski huyumuz eşim aman aman

Sen hancı ben yolcu çatma da kaşların
Sar dola boynuma kolların

Fındıklı’dan gelir geçersin aman aman
Salına salına sigara da içersin
Ne alır ne vaz geçersin aman aman

Sen hancı ben yolcu çatma da kaşların
Sar dola boynuma kolların



GEMİM GİDİYOR BAŞTAN
Gemim gidiyor baştan /Yelkenleri kumaştan
Açılıp denizlere/ Dolaşacağım baştan

Deniz eri al demiri vira vira vay
Dolaşalım limanları sıra sıra vay

Gemim yolcu yük taşır/Limanları dolaşır
Akdeniz bizim deniz/Olmaya pek yaraşır
Nakarat
Gemim gider durmadan/Halatları sırmadan
Ayyıldızlı bayrağım dalgalanır durmadan
Nakarat



GURBET O KADAR ACI Kİ
Gurbet o kadar acı/Ki ne varsa içimde
Hepsi bana yabancı/Hepsi başka biçimde
Ne bir arzum ne emelim/Yaralanmış bir elim
Ben gurbette değilim/Gurbet benim içimde

Eriyorum gitgide/Elveda her ümide
Gurbet benliğimi de/Bitirdi bir biçimde
Ne bir arzum ne emelim/Yaralanmış bir elim
Ben gurbette değilim/Gurbet benim içimde



GÜN AĞARINCA BOYNUM BÜKÜLÜR
Gün ağarınca boynum bükülür
Dalarım uzaklara gönlüm sıkılır

Sorma ne haldeyim sorma kederdeyim
Sorma yangınlardayım zaman zaman
Sorma utanırım sorma söyleyemem
Sorma nöbetlerdeyim başım duman

Ah bu yangın beni öldürüyor yavaş yavaş
Kor kor alevler yanıyor içimde
Aşkın beni kül ediyor

Sorma ne haldeyim sorma kederdeyim
Sorma yangınlardayım zaman zaman
Sorma utanırım sorma söyleyemem
Sorma nöbetlerdeyim başım duman

GÜN GELİR DE BENİ UNUTURSUN
Gün gelirde beni unutursun(2)demiştin
Kalbimdeki bu derdi uyutursun(2)demiştin

Ne ben seni unutabildim
Ne bu gönlümü avutabildim
Ne bu derdimi uyutabildim
Unutamam seni (3) unutamam

Aşkını çekerim geleceksin(2) diyerek
Belki gözyaşımı sileceksin(2) diyerek
Nakarat


HANİ SÖZ VERMİŞTİN BANA
Hani söz vermiştin bana içmeyecektin
Yine başın dumanlı kirpiklerin ıslak
Gözlerin kanlı kanlı ah delikanlı
Ağlamayacaktın sızlamayacaktın
O zalimin adını anmayacaktın
İçip içip hep böyle yanacak mısın
Resmini eline alıp bakacak mısın
Yollarına bakıp da ağlayacaksın
Nakarat


MEHTAPLI GECELERDE
Mehtaplı gecelerde hep seni andım ah(2)
Belki gelirsin diye boş yere yandım ah(2)
Yeter Allah’ım yeter çektiğim çile ah (2)
Belki gelirsin diye boş yere yandım ah(2)

NE MEKTUP GELİYOR NE HABER
Ne mektup geliyor ne haber senden
Söyle de bileyim bıktın mı benden
Her akşam güneşin battığı yerden
Gözlerin doğuyor gecelerime

Geçilmez gurbetin sokaklarından
İçilmez suların pınarlarından
Öptüğüm o ıslak dudaklarından
Sözlerin doğuyor gecelerime

Çileli doğmuşum zaten ezelden
Hasrete alıştım ne gelir elden
Yaşlı gözlerime baktığın yerden
Gözlerin doğuyor gecelerime

NİYE ÇATTIN KAŞLARINI
Niye çattın kaşlarını
Bilmim yar suçlarımı
Ben ölürsem saçlarını
Yolma gayrı yolma leyli(4)

Ben yandım aşkın narına
Meyletmem dünya malına
Ben ölürsem mezarıma
Gelme gayrı gelme leyli(4)

PENCEREDEN KAR GELİYOR
Pencereden kar geliyor
Arkama baktım yar geliyor vay aman aman(3)hey
Terzi kolların kırılsın
Yarimede yelek dar geliyor vay aman aman(3)hey

Penceresi siyah perde
Nasıl da düştüm ben bu derde…
Ben bu dertten iflah olmam
Nasıl yatam kara yerde…

SEVGİ DOLU ŞU GÖNLÜM
Sevgi dolu şu gönlüm bir kuş gibi kanatlı
Dünyam seninle güzel hayat seninle tatlı
Sen benim her şeyimsin canımsın candan yakın
Unutur sanma sakın unutmam unutamam
Sevginle yanar gönlüm bağrımdaki ateşsin
Dünyamı aydınlatan hayat veren güneşsin
Nakarat


SİGARAMIN DUMANI
Sigaramın dumanı/Yoktur yarin imanı
Altından köşk yaptırdım/Gümüşten merdivanı

Oy Güllü Güllü Güllü/Peştemalı püsküllü
Hanım etme bu nazı/Gel bize bazı bazı
Bize Harputlu derler/Biz çekmeyiz bu nazı

Harputtan aldım bakır7Yosmam gözlerin çakır
O çakır gözlerine/Kurban olsun bu fakır
Nakarat

SEVENLER MESUT OLMAZ
Sevenler mesut olmaz derlerdi inanmazdım
Şimdi mesut değilsin bilseydim bağlanmazdım

Ben cihanı kederin hem kışı hem yazıyım
Yeter ki sen mesut ol ben her şeye razıyım
Gel artık dön artık ömrümüz geçmeden
Canım sevgilim

Günahın benim olsun sevabım senin olsun
Diliyorum Mevla’dan sevenler mesut olun
Nakarat

SİYAH EBRULERİN
Siyah ebrulerin duruben çatma
Gamzen oklarını aşkıma atma
Sana gönül verdim beni bırakma
Benim gözüm nuru gönlüm süruru

Yemeden içmeden külli beriyim
Senden ayrılalı cansız diriyim
Sinen üstünde kuru deriyim
Benim gözüm nuru gönlüm süruru

Öğüttür verdiğim tut benim sözüm
Severim demeye tutmadı yüzüm
Ah efendim benim aiki gözüm
Benim gözüm nuru gönlüm süruru

SOKAĞIN ARDINDAYIM
Sokağın ardındayım/Sabahın dördündeyim
Eller tatlı uykuda/Ben yarin peşindeyim

Senin yüzünden bitmiyor derdim
Bir sevgi uğruna ben ömrümü verdim

Sokağın ardı çarşı/Evimiz karşı karşı
Sevgilim barışalım/Dosta düşmana karşı
Nakarat

ZULMETLE AYRILIK BESTESİ YAPAN
Zulmetle ayrılık bestesi yapan
Beni düşünceye salan geceler
Ruhumda titreyen son nuru kapan
Neşeyi ümidi çalan geceler
Geceler geceler(3) ah geceler
Yeter yeter artık bu kadar çile
Nedamet hissiniz gelmez mi dile
Ufukta beliren ilk ışık ile
Ağarmış saçımı yolan geceler

BENZEMEZ KİMSE SANA(Beyati)
Benzemez kimse sana tavrına hayran olayım
Bakışından süzülen işvene hayran olayım
Lutfuna ermek için söyle perişan olayım
Bakışından süzülen işvene hayran olayım

KADİFEDEN KESESİ
Kadifeden kesesi
Kahveden gelir sesi
Oturmuş kumar oynar
Ciğerimin ah ciğerimin köşesi

Aman yolla Beyoğlu’na yolla
Aman yolla İstanbul’a yolla
Yolla yolla yar yolla

Kadife yastığım yok
Odama baktığım yok
Kitaba el basarım
Senden başka aman senden başka dostum yok
Nakarat

YANGIN OLUR BİZ YANGINA
Yangın olur biz yangına gideriz
Düz ovada keklik gibi sekeriz
Yokuşlarda şahin gibi uçarız

Sandık sandıklar içinde çok şanımız var Hazreti Mevla’ya yalvarmamız var

Beyoğlu’ndan kalktık sandık selamet
Galata’ya vardık koptu kıyamet
Hurşit Reis sandık sana emanet

Sandık sandıklar içinde çok şanımız var Hazreti Mevla’ya yalvarmamız var





BİR FİNCAN KAHVE OLSAM
Dün akşam yolda gördüm seni yıllardan sonra
Bir yabancı gibiydin dönüp bakmadın bana
Bunu senden ummazdım çok kırıldım ben sana

Bir fincan kahve olsam kırk yıl hatırım vardı
Ömrümü sana verdim dönüp baksan ne vardı

Belki görmem bir daha seni ömrüm boyunca
Üzülüp ağlar mıydın öldüğümü duyunca
Eline ne geçerdi beni kabre koyunca
Nakarat

SEVEMEDİM KARA GÖZLÜM
Sevemedim kara gözlüm seni doyunca
Hep kıskandım seni elden yıllar boyunca
Kuşlar gibi ikimiz bir yuva kuralım
Ayırmasın Mevlam bizi ömür boyunca

Aramıza kimse gelip girmesin
Ayırmasın Mevlam bizi ömür boyunca

Bana cefa ediyorlar bilmem nedendir
Benim korkum senden değil kaderimdendir
Herkes bana deli diye gülüp geçiyor
Senin aşkın beni kara gözlüm deli ediyor

Aramıza kimse gelip girmesin
Ayırmasın Mevlam bizi ömür boyunca

KAHVERENGİ GÖZLERİN
Sanki billur bir pınar
Kahverengi gözlerin
Ruhuma neşe sunar
Kahverengi gözlerin
Gözlerin yar gözlerin(2)
Gözlerin

Rüzgarlar kadar serin
Ufuklar kadar derin
Senin en güzel yerin
Kahverengi gözlerin
Gözlerin yar gözlerin(2)
Gözlerin

Mehtapta benzer aya
Bakarım doya doya
Sanki tatlı bir rüya
Kahverengi gözlerin
Gözlerin yar gözlerin(2)
Gözlerin


AYRILIK KOLAY DEĞİL
Ayrılık kolay değil
Onu sen gel bana sor
Günlerim yalnız seni
Aramakla geçiyor

Kader ayırdı bizi
Elimizden ne gelir
Sabrın sonu selamettir
Başa gelen çekilir

Bahtiyar olamadım
Garibim şu diyarda
Bir gün bende ölürsem
Arkamdan sen ağlama

Kader ayırdı bizi
Elimizden ne gelir
Sabrın sonu selamettir
Başa gelen çekilir


NE FAYDASI VAR

Ne Mecnun Ne Leyla Bir Çare Bulmuş
Ayrılık Her Aşkın Kaderinde Var
Kendini Zorlama Tatli Sözlerle
Teselli Etmenin Ne Faydası Var

Sanki Bir Gün Çıkıp Gelecek Misin
Sensiz Ne Haldeyim Bilecek Misin
Gözümden Yaşları Silecek Misin
Ağlama Demenin Ne Faydası Var

Buraya Kadarmış Yolumuz Demek
Acıyla Bağlanmış Sonumuz Demek
Tek Çare Tanrıdan Sabır Dilemek
Kadere Sitemin Ne Faydası Var



Söz : Ahmet Duyar
Müzik : Selami Şahin
KISMET DEĞİLMİŞ MUTLULUK
Kısmet değilmiş mutluluk
Unutmaya çalışırım
Bir sevenim olur elbet
Sevmesen de alışırım

Sen de açsam da gözümü
Yoktur bu aşkın çözümü
Zaman avutur gönlümü
Sevmesen de alışırım
Hasretine alışırım

Hep aynı kalsa acılar
İnsanoğlu nasıl yaşar
Bir gün küllenir anılar
Sevmesen de alışırım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder