Fatih Sultan Mehmed Han

Fatih Sultan Mehmed Han

üstad

üstad
MUHASEBE Ben artık ne şairim, ne fıkra muharriri! Sadece, beyni zonk zonk sızlayanlardan biri! Bakmayın tozduğuma meşhur Bâbıâlide! Bulmuşum rahatımı ben de bir tesellide. Fikrin ne fahişesi oldum, ne zamparası! Bir vicdanın, bilemem, kaçtır hava parası? Evet, kafam çatlıyor, gûya ulvî hastalık; Bendedir, duymadığı dertlerle kalabalık. Büyük meydana düştüm, uçtu fildişi kulem; Milyonlarca ayağın altında kaldı kellem. Üstün çile, dev gibi geldi çattı birden! Tos!!! Sen cüce sanatkârlık, sana büsbütün paydos! Cemiyet, ah cemiyet, yok edilen ruhiyle; Ve cemiyet, cemiyet, yok edilen güruhiyle... Çok var ki, bu hınç bende fikirdir, fikirse hınç! Genç adam, al silâhı; iman tılsımlı kılınç! İşte bütün meselem, her meselenin başı, Ben bir genç arıyorum, gençlikle köprübaşı! Tırnağı, en yırtıcı hayvanın pençesinden, Daha keskin eliyle, başını ensesinden, Ayırıp o genç adam, uzansa yatağına; Yerleştirse başını, iki diz kapağına; Soruverse: Ben neyim ve bu hal neyin nesi? Yetiş, yetiş, hey sonsuz varlık muhasebesi! Dışımda bir dünya var, zıpzıp gibi küçülen, İçimde homurtular, inanma diye gülen... İnanmıyorum, bana öğretilen tarihe! Sebep ne, mezardansa bu hayatı tercihe? Üç katlı ahşap evin her katı ayrı âlem! Üst kat: Elinde tespih, ağlıyor babaannem, Orta kat: (Mavs) oynayan annem ve âşıkları, Alt kat: Kızkardeşimin (Tamtam) da çığlıkları; Bir kurtlu peynir gibi, ortasından kestiğim; Buyrun ve maktaından seyredin, işte evim! Bu ne hazin ağaçtır, bütün ufkumu tutmuş! Kökü iffet, dalları taklit, meyvesi fuhuş... Rahminde cemiyetin, ben doğum sancısıyım! Mukaddes emanetin dönmez dâvacısıyım! Zamanı kokutanlar mürteci diyor bana; Yükseldik sanıyorlar, alçaldıkça tabana. Zaman, korkunç daire; ilk ve son nokta nerde? Bazı geriden gelen, yüzbin devir ilerde! Yeter senden çektiğim, ey tersi dönmüş ahmak! Bir saman kağıdından, bütün iş kopya almak; Ve sonra kelimeler; kutlu, mutlu, ulusal. Mavalları bastırdı devrim isimli masal. Yeni çirkine mahkûm, eskisi güzellerin; Allah kuluna hâkim, kulları heykellerin! Buluştururlar bizi, elbet bir gün hesapta; Lafını çok dinledik, şimdi iş inkılâpta! Bekleyin, görecektir, duranlar yürüyeni! Sabredin, gelecektir, solmaz, pörsümez Yeni! Karayel, bir kıvılcım; simsiyah oldu ocak! Gün doğmakta, anneler ne zaman doğuracak? 1947

24 Ocak 2010 Pazar



ben kimim?
beni bende demeyin ben bende değilim bir ben vardır,beni benden içerü.
bence tamamen olmasada kısmen yanlıştır bu cümle neden mi? kendim için söylüyorum keşke sadace bir ben olsa benden içeri o zaman bilirdim ben neyim kimim. ama atın ayağı öyle değil ben olsam şöyle derdim.
beni bende demeyin ben bende değilim binlerce ben var beni benden içerü.
bir yerde okumuştum necip fazılın bir kitabında yanlış hatırlamıyorsam dahi beyinler bir kaç kez ergenlik çağı yaşar demiş yazar. dahi olduğumu idda etmiyorum ama bende bir kaç kez yaşadım ve şu sıralar yaşıyorum bu hali.bir aile dostumuz öyle diyor bana an geliyor 40 aşındaki adam gibi konuşuyorsun an geliyor 15 yaşındaki çocuktan farkın yok.işte böyle gelgitler yaşıyor beynim kalbim ruhum.
başka biriyse insanın olgunlaşma süreci ölünceye kadar devam eder demişti.kimse tam manasıyla olgunlaşamaz. ozaman bende diyorum bana biraz olgunlaş olgun davran diyenlere sen kendine bak sonsuz bir süreçteyiz ikimizde ve bunun bir ölçütü yok.
birde neymiş askerlik olgunlaştırırmış adamı yok üniversite ufkunu açarmış yok efendim yurtdışı insanın sınırlarını açarmış.hepsi fasa fiso.insan kendi içinde olgunlaşır bence.
yunus ,mevlana,yada diğer erenler böyle mi ermiş oluş sırrına hemen hemen dergahtan çile haneden çıkmamışlar kendi iç dünyalarında şamışlar aşılmaz mesafeleri.
ilahi aşkı yakalmışlar onda kaybolmuşlar enel hak demişler hakla bir olmuşlar.
eki ne olmuş toplum anlamamış bu ermişleri asmışlar nice dervişleri hatta küfürle suçlamışlar Allah dostlarını.
gerçek aşk sahipleri böyle dışlanmış hor görülmüş yaşadığı devirde.mecazi aşkı yaşayanlarada pek farklı muamele edilmemiş deli demişler mecnuna anlamamışlar ferhatı.
ölümünden sonra meşhur olan ressamların tabloları gibi günümüzde değer bulmuş
leylayla mecnun-yunus ve mevlana milyonlar seviyor okuyor şimdi onların hikayesini.
ben kimmiyim işte bendeki binlerden seçmeler bu bendeki benler aslında bendeki haller.yoksa tek bir bünyede yok bir çok kişiliğim.
1. ben oynamak ister küçük çocularla kovalamaca saklambaç ebe olmak ister yakalanmak yada kovalamak ister büyümemiş çocuktur.
2.ben henüz 15 yaşındadır ve bluğ çağına giren bir çocuk saflığındadır şaşkındır.
3.ben hep 17 yaşındadır ve hala o 17 yaşındaki kıza sırılsıklam aşıktır.
4.ben üniversitenin melankolik delikanlısı içine kapanık buhranını yenememiş 1. sınıf öğrencisidir.
5.ben ilk günahnı işlemiş deli gibi pişman sorhoştur.
6.ben alışmıştır ortamlara ma henüz yabancıdır ilk kez bir kızın elini tutmuştur.
7.ben ilk tövbesini etmiş tasavvuf yolunda acemi bir sufidir.
8.ben çalışkan bir öğrenci örnek bir gençtir.
9.ben çalışmaz tembeldir hiç bir ders sınav okul hayat umrunda değildir.
10.ben şımarıktır maymun iştahlıdır herşeye heves eder.
11.ben plan yapar kendini başka şehirlerde hatta başka bir ülkede bulur.
12.ben özgürlükler ülkesinde başıboş sağa sola savrulan yapraktır.
13.ben askerdir sessiz sakin vatanın hastanesini hergün 8 saat bıkmadan bekleyen.
14.ben çavuştur ama askerlerden bile emir kuludur emir vermez söz geçiremez.
15.ben 150 askere diş geçirir hepsiyle kavga etmekten korkmaz.
16.ben 60 yaşında ihtiyar gibidir haber seyrede evden dışarı çıkmaz.
18.ben aşıktır her zaman yine uzaktaki hayalindeki sevgiliye
19.ben kendini tanımlama çabasındadır.
20.ben sıkılmıştır artık herşeyden.
21.ben kendini tanımlama işini bile tamamlayamayan aynı anda birçok şey yapan ama aslında birşey yapamayan geriye kalan binlerce beni anlatmak isteyen ama yarı yolda bu işede virgül koyan ilerde tamamlama iştiyakindeki ben benler bitmez tüm insanlar katip olsa tüm alem seferber olsa beni tarif etmeye ben işte griftler grifti garip çözülemeyen yumak ben ben ben...
asıl beni tanımak isteyen bu amacına ulaşamaz ne yazık ve ne güzel.....

mehmet ali arıcı
ocak 2010
Nevşehir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder